CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

25 November 2008

Kian jelas RTM anti-kerajaan Perak

Agak pelik rakyat melihat sikap RTM Perak menuduh Menteri Besar Perak, Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaluddin tiada integeriti kerana melantik Exco Jamaluddin Mohd Radzi yang dikatakan "rasuah" oleh kerajaan Umno-BN sebagai Pengurus Pasukan Bola Sepak Perak kelmarin. Menurut siaran warta berita RTM Perak jam 5.00 petang semalam,menimbulkan isu jika Jamaluddin dituduh rasuah mengapa Mesyuarat Jawatankuasa Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA) melantiknya sebagai Pengurus Pasukan tersebut.

Ini sebenarnya jelas yang tiada integeriti adalah pihak RTM Perak itu sendiri kerana adalah fakta yang melantik Jamaluddin itu bukan Menteri Besar Perak tetapi Mesyuarat Jawatankuasa PAFA.

Pihak RTM Perak juga seperti sudah buta mata dan sengaja buat-buat tidak tahu apa yang sedang berlaku kepada pucuk pimpinan parti politik Umno-BN ( rujuk kes Altantunya dengan Dato' Seri Najib Razak) mengapa boleh pula hendak dilantik menjadi Perdana Menteri Malaysia akan datang selagi isu itu tidak selesai dan dijelas serta menggunakan kuasa perundangan untuk menyaman pihak yang mengeluarkan berita tersebut jika benar TPM itu bersih daripada isu Altantuya.Adakah kes Najib akan hilang terus tanpa dikesan?

Rakyat Perak percaya Menteri Besar Perak adalah pemimpin yang ada integeriti namun malangnya pihak RTM Perak itu yang benar-benar perlu belajar membezakan kebenaran yang sebenarnya.

Dalam mesyuarat PAFA kelmarin, Ir Nizar telah dilantik sebagai Presiden dan Setiausaha Akhbarnya, Anuar Hashim dilantik Setiausaha PAFA manakala Exco Jamaluddin Mohd Radzi sebagai Pengurus Pasukan tersebut