CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

31 Disember 2008

The biggest church in Malaysia under construction ?

Pada petang semalam, saya sedang memandu kereta dari Puchong menuju ke Bukit Jalil. Saya teruja dengan satu papan tanda di tapak pembinaan berhampiran dengan Taman Awam Bukit Jalil yang berbunyi "adanya Harapan".."There is hope".

Saya menjangkakan ini merupakan papan itu sebagai satu iklan pembinaan bangunan pejabat baru PKR kerana penggunaan slogan "harapan" sinonim dengan PKR dan Anwar Ibrahim selalu menyebut slogan itu secara berulang-ulang.

Malah semasa Kongres PKR baru-baru ini, Anwar Ibrahim dan PKR menggunakan slogan " Harapan Baru" sebagai tema besar hala tuju parti mereka. Maknanya, slogan "Harapan" melekat di minda saya sebagai sinonim dengan dengan Anwar dan PKR.

Saya teruja dengan slogan papan tanda itu dan memberhentikan kereta untuk melihat sendiri apakah makna slogan tersebut. Saya melihat di sebelah papan tanda itu,tiang-tiang sedang dicacakkan menandakan satu projek pembangunan akan dilaksanakan. Papan tanda misteri.."Adanya harapan..There is hope"..seninom dengan slogan Anwar Ibrahim "Harapan Baru" Terlintas di fikiran saya, "Apakah PKR akan membuat stadium baru atau bangunan pejabat baru PKR yang besar sebagai menandakan kemenangan mereka di Selangor dan Wilayah Persekutuan". Saya sempat mengambil beberapa keping foto papan tanda, projek pembinaan 'adanya harapan' untuk koleksi peribadi. Sekembalinya ke rumah, saya membuka alamat website yang dicatatkan di papan tanda itu, www. calvary. org.my untuk mengetahui lanjut apakah projek pembinaan slogan "adanya harapan" itu. Saya terkejut, laman Calvary bukannya laman PKR sebaliknya laman Gereja Calvary Malaysia, beralamat di Calvary Church, 2 Jalan Damansara Endah, Damansara Heights, 50490 Kuala Lumpur, Malaysia. tel. (603) 7728 6000 | fax. (603) 7728 8037 | email@calvary.org.my. Saya mencari-cari di laman itu, kaitan slogan 'adanya harapan' yang saya tonton di papan tanda di kawasan berhampiran Stadium Bukit Jalil dengan laman Gereja Calvary Malaysia. Di bawah tajuk Calvary Convention Centre (CCC), klik di sini, saya menjumpai apa yang saya cari sebelum ini. Rupa-rupanya bukan stadium PKR atau bangunan baru PKR tetapi satu projek pembinaan Pusat Konvesyen Majlis Gereja Calvary. baca selanjutnya http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com/2008/12/hati-hati-dengan-slogan-harapan-baru.html