CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

01 Februari 2009

Di sebalik berita TV3 , setelah Pak Lah baru nak kebah dari 'demam' PRK P036, beliau berterusan menerima kejutan demi kejutan lalu mengeluarkan 'kata-kata azimat' seorang presiden sebelum menghitung hari pencen beliau, dengan mengecam Dato Nasarudin yang disifat kan sebagai seorang yang lemah dalam perjuangan setelah tidak di pilh sebagai Ketua Umno Bahagian lalu berhijrah ke Parti Keadilan Rakyat.

Namun, rakyat tidak mendengar ulasan beliau tentang kekalahan Wan Farid selaku sahabat baik menantu beliau dan apakah amanat beliau pada UMNO yang sedang karam tetapi langsung tidak menyentuh tentang apa yang terjadi dalam negara mutakhir ini.

Lalu TV3 selaku informer yang dah basi seperti biasa melancarkan serangan ke atas Kerajaan negeri pimpinan Pakatan Rakyat , Tan Sri Khalid Ibrahim dengan menggunakan DS Khir Toyo dan juga sebahagian professor seperti Agus dan Atory untuk melemahkan pentadbiran kerajaan negeri.

Menarik tentang TV3 suku ini adalah seruan pimpinan Pakatan Rakyat (PR) agara agenda TV3 perlu di sekat agar sebahagian rakyat Malaysia tidak terus di tipu hidup-hidup.


Muktahir, Sabtu malam lalu TV3 telah menyiarkan ulasan


a) Pak Lah yang merasa kesal dengan tindakan Dato Nasarudin menyertai PR yang di sifatkan sebagai 'lemah dalam perjuangan' dan juga tidak menerima kekalahan bahagian dahulu. Tanpa mengulas tentang isu kekalahan umNO di PRK KT, kes rasuah warga Umno yang rasuah semakin kronik; juga kematian Kugan dalam tahanan Polis.


b) KPN Musa Hassan dengan angkuh nya enggan mengulas pertanyaan pemberita tentang kematian Kugan dengan melepas tangan kepada AG Gani Patail untuk tindakan selanjutnya. (Ironinya, laporan akhbar menyiarkan Gani Patail menolak kertas siasatan Polis yang terkini tentang kematian Kugan)


c) Ketua Pengarah BPR Ahmad Said Hamdan di laporkan akan menyiasat jika ada unsur-unsur rasuah dalam penghijrahan Dato Nasarudin ke PKR.


d) Ketua Pembangkang Selangor Khir Toyo mendakwa selama 10 bulan pemerintahan MB Khalid Ibrahim didapati menyeleweng , apabila tanah di Selangor di korek yang di lakukan oleh para kroni pimpinan PR. (Ini satu dakwaan yang serius dan harus dijawab oleh MB Khalid)


e) Ketua Pembangkang Perak Tajul Rosli merepek apabila status jawatan beliau sebagai Pengerusi Perhubungan Umno Negeri pantas dilaporkan media. Tetapi menjadi kehairanan beliau apabila Berita Harian menyiarkan status beliau yang menafikan dan lebih menghairankan, keesokan harinya, beliau SAH meletak jawatan.


f) Prof Atory dan Agus cuba mempromosi diri apabila dilihat terlalu rakus memperlekehkan pimpinan PR tentang isu yang mereka sendiri tidak pasti ( Buat malu profesor2 dan cendikiawan yang sewaktu dengannya)


g) Pairin Kitingan membuat cadangan melucukan apabila menyarankan kerajaan supaya Perlembagaan dipinda bagi membolehkan undang-undang antilompat parti segera digubal berikutan kes Dato Nasarudin ( Manusia tak sedar diri gak ni) tetapi disanggah pimpinan Sabah sendiri kerana majoriti BN sendiri belum mantap (simple majority, xcukup 2/3)


h) MIC di laporkan menarik balik pemecatan Datuk M Muthupalaniapan berikutan desakan ahli-ahli parti di samping saranan Samy Vellu agar ahli2 yang di pecat di terima kembali .


Kerajaan yang menguasai TV3 di lihat tidak serik-serik untuk ‘insaf’ setelah desakan ‘suara’ rakyat yang semakin bijak dalam menilai ‘jenis’ manusia yang tertera di atas. Hanya Karam Singh Walia yang di sifatkan berhati ‘mulia’ jika di bandingkan dengan pimpinan TV3 mahupun kerajaan dalam menyiarkan berita. Jika peristiwa di atas berterusan di jadikan modal untuk mencari sensasi yang dah basi , nescaya jangka hayat Kerajaan BN pimpinan PakLah semakin lelah menuju kehancuran dalam masa terdekat ini.